Recenze: Caraval od Stephanie Garberové

Už hodně dlouho se mi nestalo, že bych dočetla knížku a cítila se po ní tak zvláštně, jako po této. Zanechala na mě tak hluboký dojem, že jsem hned musela usednout za počítač a začít psát. Cítím se zvláštně. Tato knížka byla celá zvláštní, ale v dobrém slova smyslu.

Nechci vám vyzradit žádné spoilery ani detaily, pokud jste to ještě nečetli. Samozřejmě se o to budu snažit, ale některé detaily prostě sdělit musím.

Když jsem tuhle knížku poprvé viděla v knihkupectví, velmi mě zaujala. Držela jsem jí v ruce s touhou si jí koupit. Nakonec jsem jí odložila zpátky do regálu a šla dál. Hrozně moc jsem si jí chtěla přečíst. Vždycky jsem milovala ty magické, iluzionistické a kolikrát i strašidelné poutě či cirkusy a tahle knížka mi to děsně připomínala. Knížku jsem si koupila v jednom kouzelném knihkupectví na Moskevské ulici v Praze. Neviděla jsem tam snad dvě knihy stejné.

Do této knihy jsem se děsně rychle začetla – zhltla jsem jí během dvou dnů – do Scarlett, ochranářské starší sestry a Donatelly (zkráceně Tella), lehkomyslné mladší sestry. Na jejich společníku jsem od začátku cítila, že je něco zvláštního… Že není tím, za koho se vydává. Ale rozhodně jsem nečekala takovýto překvapivý závěr.

Celou dobu co toto píšu si říkám, že ta spisovatelka toto musela děsně dlouho promýšlet a být ve fázi “pre-writing”. Nikdy bych nečekala, že tato zápletka se změní v kompletně něco jiného. Už teď vím, že toto je jedna z knih, po které nebudu moct nějakou dobu začít číst něco jiného. Jazyk knihy je hravý a čtivý. Pokud Stephanie Gerberová vydá pokračování, nebo nějakou jinou knihu, rozhodně si to budu chtít přečíst. Zanechala na mě silný dojem a je to jedna z mála knížek, které si rozhodně přečtu znova.

Hodnocení: 100 %

caraval

Název: Caraval
Žánr: fantasy, pro děti a mládež
Vydáno: Egmont, 2017
Počet stran: 432

Anotace:

Než vstoupíte do světa Caravalu, mějte na paměti, že je to jen hra.

Ať už jste o Caravalu slyšeli cokoli, určitě se to nevyrovná realitě. Je to víc než hra! Je to magie. Scarlett vždy toužila Caraval zažít a letos dostala pozvánku. Jenže vzápětí unese její sestru Tellu tajemný režisér celého představení. Není se čeho bát, Caraval je přece jen zdání. Ale co když ne? Ať už je to jakkoli, Caravalem musí Scarlett projít i se zlomeným srdcem a sestru rychle najít, než se spustí nebezpečný dominový efekt následků a navždy ji ztratí.