RECENZE | J. P. Delaney – Ta přede mnou

ta přede mnou.jpgNázev: Ta přede mnou
Autor: J. P. Delaney
Žánr: horor/thriller
Počet stran: 344
Vydáno: Ikar (ČR), 2017

U téhle knížky mě upoutal i samotný název. Viděla jsem ji na nějakém blogu buď v rubrice recenzí, nebo v článku “musíte si přečíst”, teď už nevím. Na nějakou dobu jsem na ní zapomněla, občas jsem na ní narazila v knihkupectví, ale nekoupila jsem si jí. Pak jsem jí uviděla v knihovně a hned jsem si jí vzala.

Knížka mě vtáhla hned po několika stránkách. Nejdřív jsem byla trochu zmatená, protože její kapitoly jsou v podobně otázek se čtyřmi možnostmi a pak se to dělí podle dvou hlavních postav. Rychle jsem si na to ale zvykla.

V průběhu čtení si čtenář utváří názor – a u takové knížky jakbysmet.  Dvě dívky, jeden dům a jeden architekt. Každá má svůj příběh, proč přišla zrovna do tohoto domu. Hledáte toho špatného. Nejdříve si myslíte, že to je jeden, který to nakonec nebyl. Obviníte dalšího, ale ten to taky není. I po dočtení knihy jsem tak trochu zmatená z konce, ale užívala jsem si to. Není to strašidelné, jen u toho musíte trochu zapnout mozkové závity a pokud jste dobří detektivové, třeba na to přijdete dřív, než si přečtete závěr.

Já musím, říct, že mě tato knížka uchvátila a napsaná je taky skvěle. Určitě si ji přečtěte, pokud máte rádi trochu zamotané detektivky.

Hodnocení: 90 %

Obsah:

Emma se snaží vzpamatovat z traumatického přepadení a se snoubencem hledá místo, kde by mohla začít nový život. Ovšem žádný z bytů, které navštíví, pro ni není cenově dostupný – anebo se v něm necítí bezpečně. Dokud nenavštíví ten dům na Folgate Street. Je to mistrovské architektonické dílo – minimalistický design ze světlého kamene a skla se vzdušnými, otevřenými prostory. Ten dům má ovšem také svá pravidla. Tajemný architekt, který ho projektoval pro svou rodinu, má totiž pro nájemníky celou řadu nařízení a restrikcí – nesmí mít např. žádné knihy, ozdobné polštáře či jiné dekorativní předměty, dokonce ani fotografie. Tenhle prostor má totiž své nájemníky změnit – a také to udělá.

Jane prožila osobní tragédii a také ona potřebuje nový začátek. Když objeví dům na Folgate Street, okamžitě ji uchvátí – stejně jako jeho sice trochu odměřený, ale přitažlivý tvůrce. Brzy po nastěhování se však Jane dozvídá o záhadném předčasném úmrtí předchozí nájemnice – ženě, která byla Jane podobná jak vzhledem, tak věkem. Čím více se Jane snaží v onom příběhu rozlišit pravdu od lží, tím více je nucena podřídit se stejným pravidlům, dělat stejná rozhodnutí, stýkat se s těmi samými lidmi a zažívat stejný teror jako ta předešlá…