RECENZE | Sníh nebo popel od Sary Raasch

IMG_0128

Název: Sníh nebo popel
Autor: Sara Raasch
Žánr: fantasy, pro děti a mládež
Počet stran: 296
Vydáno: CooBoo, 2017

Tuhle knížku jsem sledovala u několika knižních blogerek. Jako správnej knihomol sem neodolala a musela jsem si pro ni dojít. Už při prvních pár stránkách mi začala tato kniha připomínat mix sérií Skleněný trůn a Dvůr trnů a růží od autorky Sarah J. Maas. Stále to v tom trochu vidím, nevím jestli to je náhoda. Autorka se mohla také těmi dvěma knížkami inspirovat.

I přes to se mi knížka četla dobře. Přečetla jsem jí snad za den, dva. A pak jsem zase neměla co číst. Ale ten jejich příběh mě upoutal. Opravdu. A ten konec. Jazyk, kterým to autorka napsala, se mi celkem líbí. Každej má nějakej způsob psaní. Já hlasuju za to, že by každej měl psát tak, “jak mu zobák narost”.

A už teď vám můžu říct, že jakmile jsem uviděla v knihkupectví další díl, musela jsem ho mít.

Obsah:  Dívka se zlomeným srdcem a nelítostná bojovnice. Před šestnácti lety bylo zničeno Zimní království a jeho území dobylo Jaro. Pobili královskou rodinu a obyvatele uvěznili. A v tu chvíli vyprchala ze Zimy všechna magie… Nyní je jedinou nadějí tohoto království osm přeživších, kterým se podařilo utéct a kteří čekají na svou příležitost. Chtějí získat zpět své království a magii. Meira je jednou z nich. Celý život prožila jako uprchlík, nepoznala své rodiče a generál Zimy ji vychoval jako válečnici. Avšak i jako nelítostná bojovnice se zamilovala… A zamilovala se do nepravého, do budoucího krále Zimy Mathera. I se zlomeným srdcem je ale rozhodnutá udělat cokoli, aby její království získalo svobodu. Když uprchlíci zjistí, kde je ukrytý magický medailon patřící bývalé královně, Meira se ho pokusí získat. A vstoupí do světa boje o moc, temné magie, ale i dvorských intrik a velkých plesů, v němž jednoho dne zjistí, že její osud nikdy nebyl v jejích vlastních rukou.

Hodnocení: 75 %

IMG_0129IMG_0130IMG_0131IMG_0132

One thought on “RECENZE | Sníh nebo popel od Sary Raasch