RECENZE |Prohnilé město od Leigh Bardugo

IMG_0513Název: Prohnilé město
Autor: Leigh Bargudo
Žánr: young adult, fantasy
Počet stran: 432
Vydáno: Fragment, 2018

Tato knížka je pokračování knihy Šest vran (její recenzi si můžete přečíst zde). Navázání je plynulé, hezky navazuje na události na konci předchozího dílu. U obou knih mi ale trochu vadí ty úvodní kapitoly. Je to vždycky nějaké uvedení do děje z pohledu jiné osoby, ale já si to nikdy neumím zařadit. Měla jsem tak problém se orientovat v ději a až po několika stránkách mi došlo, co se vlastně v předchozí knize odehrálo.

Trochu mi ze začátku vadilo, že tam chybí Inej, která ale brzo nastoupila na scénu. V knížce nechybí Kazovy intriky a strategie. Nechybí ani překvapení něčeho, co jste doposud nečekali. Líbilo se mi jak všechny ty intriky a podvody měly své místo a svůj účel. Stejně jako v minulém dílu to nakonec všechno vyšlo najevo na posledních stránkách.

Na této sérii je opravdu vidět, jak se autorka vypsala. Knihy jsou čtivé a zajímavé, děj naprosto fantastický. Grišu jsem sice nečetla, ale slyšela jsem že to není tak dobře napsané, jako série Šesti vran. Čtení mě opravdu bavilo a doufám, že to není konec. Ukončení bylo zvláštní a tak by mohla vydat aspoň jeden další díl. Nejsem totiž připravená opustit svět Kaze a jeho party.

Obsah: Kazu Brekkerovi a jeho lidem se podařil nevídaný kousek, za který měli přislíbenou tučnou odměnu. Jenže místo toho, aby se o ni rozdělili, čekala na ně zrada. Proto musí napnout všechny své síly, aby získali to, co jim patří. V temných ulicích zkorumpovaného Ketterdamu se mezitím schyluje k válce. Nebezpečná smrtící droga jurda parem se tu stává předmětem boje o moc. Obstojí Kazova prohnanost proti nepřátelům a zůstanou mu jeho lidé vůbec věrni?

Hodnocení: 93 %

IMG_0514IMG_0516IMG_0519IMG_0518