RECENZE | Mnich, který prodal své ferrari od Robina S. Sharmy

IMG_2639Název: Mnich, který prodal své ferrari
Autor: Robin S. Sharma
Žánr: duchovní literatura, new age
Počet stran: 200
Vydáno: Rybka, 2009

Když jsem ji viděla v knihkupectví pár let zpátky, hlavou mi projelo, že to bude pěkná blbost. Založila jsem ji zpátky do regálu. Poslední dobou jsem ale na tyto motivační/filosofické knihy o hodně více, než to bylo tenkrát. A tak když jsem ji viděla u někoho na instagramových stories, chtěla jsem si ji přečíst.

A tak tu sedím a píšu tuto recenzi na knížku, kterou by si podle mě měl přečíst každý. A myslím tím každý, kdo má rád sám sebe. Každý, který hledá “štěstí” tam, kde není.

Pokud to vezmeme opravdu od píky tak jako první bych chtěla zmínit obálku. Je vyrobená z takového tvrdšího papíru, který je na omak lehce vroubkovaný – a hezky to ladí s tématem knížky.  Je taky dobře, že není moc dlouhá, protože – a já nevím jak vy – ale já tento typ knih nedokážu přečíst na jeden nádech. Vždycky si u nich musím dát pauzu. Je dobré zároveň číst i nějakou beletrii.

Kniha samotná je velmi dobře napsaná. To sdělení tam není nijak násilně vnucování čtenáři, ba naopak. Je to udělané formou rozhovoru, což se mně osobně moc líbí. A je to čtivý, to fakt.

Rozhodně to není moje poslední kniha od něj. Nedávno jsem v knihkupectví zjistila, že napsal asi dalších pět. To budu mít co dělat.

Hodnocení: 97 %

Obsah: Mnich, který prodal své ferrari patří mezi nejznámější klasická díla s duchovní a psychologickou tematikou. Tato „úchvatná knížka, která přináší potěšení i poznání“, jak se o ní vyjádřil Paulo Coelho, byla přeložena do třiačtyřiceti jazyků a inspiruje miliony čtenářů na celém světě. Vypráví příběh o slavném a bohatém právníkovi Julianu Mantlovi, jenž se ocitl na pokraji smrti, když jednoho dne v přeplněné soudní síni utrpěl infarkt. Jeho fyzický kolaps je provázen krizí duchovní, která jej donutí hluboce se zamyslet nad neutěšeným stavem svého života a vydat se hledat odpovědi na nejdůležitější otázky lidského bytí. V naději, že nalezne štěstí a splnění svých snů, vypravuje se Julián Mantle na putování do nedostupných indických končin obydlených prastarou východní kulturou. Zde se postupně seznamuje se starobylou moudrostí a filozofií, která jej naučí objevovat, kultivovat a ovládat skrytý potenciál vlastního vědomí, těla i ducha. Někdejší slavný advokát, který se postupně oprošťuje od svého dosavadního životního stylu, prochází hlubokou osobní proměnou. Příběh Juliána Mantla čtenáře krok za krokem provází na cestě k sebepoznání a ke smysluplnému a vyrovnanému životu.

IMG_2641IMG_2643IMG_2644 - kopie