RECENZE | Snílek Neznámý od Laini Taylor

IMG_3301

Název: Snílek Neznámý
Autor: Laini Taylor
Žánr: fantasy, pro děti a mládež
Počet stran: 488
Vydáno: 2018, CooBoo

Snílek Neznámý kromě svého zvláštního a také trochu moc neříkajícího názvu upoutá hlavně obálkou.  Ta modrá je opravdu nádhernej odstín,  to musím uznat. Abych se vrátila k tomu názvu, je zároveň trochu nicneříkající, na druhou stranu mě ale přitáhl a chtěla jsem vědět, proč se jmenuje tak, jak se jmenuje. Upoutal mojí pozornost. Když jsem si přečetla, že je to o knihovníkovi,… musela jsem ji mít.

Po rozečtení jsem zjistila, jak skvěle je to vymyšlený. Teda spíš až po dočtení, ale užívala jsem si to celou svojí duší. Kromě nádherných citátů, které jsem vídala všemožně po internetu mě taky zaujalo samotné Nespatřené město a i ten snový svět našeho hlavního hrdiny. Prostě nádhera. Vyčetla jsem i z toho jasnou myšlenku, že láska přemůže vše. A taky kvůli ní uděláte cokoliv, co si budem.

Byla to neskutečně čtivá knížka. Nevím, jestli autorka plánuje další díl, ale mělo to otevřený konec. Takže předpokládám, že by mohl být. Proč to jinak nechávat nedořešený?

Takže shrnutí na závěr? Ideální knížka pro knihomoly a introverty. A taky romantiky.

“Myslím si, že jsi pohádka. Myslím si, že jsi kouzelná, odvážná a nádherná. A doufám, že mě necháš být součástí tvého příběhu.”

– Snílek Neznámý

Hodnocení: 98 %

Obsah: Sen si vybírá snílka, nikdy naopak. Sirotek a knihovník Lazlo se celý život bál, že si ho vybere nějaký obyčejný sen. Už odmala je navíc posedlý mytickým ztraceným městem Pláč. Ale na to, aby ho vyrazil hledat přes půl světa, je příliš zbabělý. A tak o městě hledá každou zmínku v knihách, dokud se mu nenaskytne příležitost vyrazit se skupinou legendárních válečníků. S nimi si může konečně splnit svůj sen… nebo o něj navždy přijít.

IMG_3304 2

Název: Snílek Neznámý
Autor: Laini Taylor