RECENZE | Kirke od Madeline Miller

img_7808Název: Kirke
Autor: Madeline Miller
Žánr: romány, fantasy
Počet stran: 304
Vydáno: Slovart, 2019

U této knížky mám velmi smíšené pocity. Na jednu stranu se mi strašně líbí, na druhou mě zas tolik neuchvátila. V první řadě bych ale ráda zmínila tu obálku. No není boží?! Miluju tu zlato-černou kombinaci. Pokud byste ji zařadili vedle jiných knih, určitě vynikne.

Co se týče obsahu knihy, příběh se mi líbil. Kirke jsem si oblíbila už hlavně kvůli tomu, jak byla nanicovatá. Strašně mě zaujal její vývoj jako postavy v příběhu. Taky mi to ale přišlo dějově trošku zdlouhavé a čekala jsem už podle té anotace víc. Víc akce. Její styl psaní byl čtivý, kniha jako taková mě bavila. Poslání této knihy, tedy aspoň tak, jak jsem ho pochopila já, se podle mě hodí do dnešní doby feminismu. Je to o tom najít to, v čem je člověk dobrý a pro co ho osud (Bůh, vesmír, říkejte si tomu jak chcete) určil. I přes veškeré nepřízně.

Asi jako každé dítě jsem na základní škole musela přečíst Staré řecké báje a pověsti. Proto mám tuto mytologii celkem ráda, i když se jí moc nevěnuji. Líbilo se mi, jak to autorka tak krásně vše propojila. Bylo to tak pro mě jako pro čtenáře velmi zajímavé a poučné čtení. Výjimečně taky nebyla Kirke jako bohyně nejlepší, nejkrásnější a nejvíce obdarovaná (ať co se týče postavy, tak magie, darů), ale nic moc neuměla, extrémně nádherná taky nebyla. Bylo to super zpestření té stereotypnosti ženských hrdinek a bohů obzvlášť.

Hodnocení: 78 %

Obsah: V paláci boha slunce Helia, nejmocnějšího z Titánů, se narodí dcera. Malou Kirku všichni považují za nedochůdče – nevládne na první pohled zřejmou mocí jako její otec ani zlomyslnou krásou jako její matka. Teprve když se pokusí zahnat samotu mezi smrtelníky, zjistí, že přece jen dostala do vínku jisté nadání – čarodějnou moc, jež jí dovoluje měnit sokyně v příšery a postavit se samotným bohům. Román Kirke skvěle vykreslenými postavami, podmanivým jazykem a stránkami plnými napětí nabízí mistrovsky zpracovaný příběh o rivalitě mezi příbuznými, palácových intrikách, lásce a ztrátě a přináší svědectví o nezdolné ženské síle ve světě ovládaném muži.

img_7798img_7799img_7800img_7801img_7802img_7803

2 thoughts on “RECENZE | Kirke od Madeline Miller