RECENZE | Zjizvený král od Leigh Bardugo

Počet stran:
424
Vydáno:
Fragment, 2019

Tato loňská novinka na mě čekala už od Vánoc, kdy jsem je dostala od mých rodičů. Jako první upoutá zlatohnědou obálkou.

Nějakou dobu mi trvalo, než jsem se do ní začetla. Začátek byl zajimavý, ale vůbec jsem nevěděla, o co se jedná. Jakmile jsem se však začetla, nemohla jsem se odtrhnout.

Knihou nás provází několik postav. S některými jsme se setkali už v sérii Griša, nebo v Šesti vranách. Novou postavou, tedy aspoň pro mě, byl král Ravky Nikolaj Lantsov. Jelikož jsem četla pouze sérii Šest vran, je možné, že se Nikolaj objevil v ní. Počáteční zmatení ale po pár stránkách vystřídala nutnost číst dál. Trochu mi čtení kazila absolutoria, na které jsem se v té době učila.

Konec knihy byl naprosto skvělý! Nesvázal všechny otevřené konce a na všechny otázky mi také neodpověděl. I přes to, že druhá kniha ještě ohlášená není, už teď se na ní těším!

Anotace: Zkroť své démony… nebo jim dej to, co chtějí! Nikolaj Lantsov, král Ravky, vždycky statečně čelil osudu. Nikdo netuší, co všechno vytrpěl během krvavé občanské války, a tak by to taky mělo zůstat. Na oslabených hranicích země se však začínají šikovat nepřátelé a on opět musí dokázat nemožné – naplnit prázdné pokladnice, získat spojence a zastavit zkázu, která zemi hrozí. V jeho nitru však den ode dne sílí démon, který může zničit vše, co už mladý panovník vybudoval. Nikolaj se chce temné magie zbavit, proto se s věrnou pomocnicí, větrostrůjkyní Zojou, vydává na velmi riskantní cestu. Podaří se jim vyřešit záhadu královy tajemné choroby? Najdou lék, který ho zachrání, a s ním i celou Ravku?

Hodnocení: 89 %