RECENZE | Všechno je v pr**li od Marka Mansona

Žánr:
osobní rozvoj
Počet stran:
280
Vydáno:
Via, 2020

Tato knížka mi byla půjčena s tím, že si ji prostě musím přečíst. Seberozvojovou četbu mám ráda, tak jsem s tím neměla problém. Uvítala jsem rozšíření obzorů v osobním rozvoji, který je trochu jiný, než vyhledávám. Jenže dopředu jsem věděla, podle toho, co mi bylo řečeno, že s jeho názory asi nebudu moc souhlasit. Toto je věc každého, vy s tím souhlasit můžete anebo nemusíte.

Od začátku se kniha četla dobře. Autor své myšlenky vysvětloval věcně, bez zbytečné omáčky okolo a mnohdy celkem vtipně. Některé myšlenky mi, jak jsem předpokládala, byly trochu proti srsti, ale snažila jsem se mít otevřenou mysl. Přečetla jsem skoro polovinu knížky na třikrát, když mi do toho přišly státnice. Tak jsem ji musela zas odložit.

Do zbytku knihy jsem se pustila nedávno a přečetla jsem ji skoro hned. Na jednu stranu jsem ji chtěla co nejdřív vrátit majiteli, na druhou se četla opravdu dobře. Autorovy myšlenky o Cítícím mozku a Myslícím mozku, kteří společně řídí Vědomé auto mě zaujaly. Zmínil spoustu jiných myslitelů, filozofů a vědců a jejich teorie. V této knížce má teorii, že my lidé se řídíme emocemi (v čemž má v podstatě pravdu). Vybíráme si auto podle toho, jak se ženám líbí, a muži, jakej to má motor a jak je to rychlý. Ráno se oblékáme podle toho, jak se v danou chvíli cítíme. Mohla bych jmenovat spoustu příkladů, ale asi víme, jak to myslel.

Hodnocení: 90 %

Obsah: Máte problém ráno vstát z postele a večer naopak sůvíte dlouho do noci a jen tupě zíráte na televizi, kde vás tak maximálně dráždí nesmyslné reklamy? Nedaří se vám dosáhnout vytoužených snů? Honíte se za štěstím jako pes za svým ocasem? Nechápete, proč zrovna vy musíte mít neustálé konflikty s narcistickým šéfem? Máte se jako prase v žitě, ale i přesto nejste spokojeni? Neumíte jednat se svým dospělým puberťákem nebo dětinským protějškem? Neztrácejte naději. Přichází kniha, která se Vám pokusí odpovědět na zapeklité otázky. Ale slovy autora: „Neberte mě příliš vážně.“

One thought on “RECENZE | Všechno je v pr**li od Marka Mansona