RECENZE |Temné nadání 2: Padlé město od Vic Jamesové

Název: Padlé město
Autor: Vic Jamesová
Žánr: fantasy
Počet stran: 384
Vydáno: Fragment, 2020

Druhý díl série Temné nadání s názvem Padlé město vyšel již v roce 2019. Chvíli mi trvalo si ho koupit,a pak moje čtení přerušily státnice a absolutoria. Hned, jak jsem dočetla Všechno je v prdeli od Marka Mansona (recenze zde), jsem se pustila do čtení. A naprosto mě pohltila!

Hlavními postavami tohoto dílu byli pravděpodobně sourozenci Abigail a Luke Hadleyovi. Příběh byl klasicky vyprávěn z více pohledů, objevovali se tam i někteří Mocní jak ti na straně odporu tak ti loajální vládě (někteří až moc).Postavy mají svůj styl vyprávění, každá postava “zní” lehce jinak a tak by to mělo být. Líbí se mi, že postavy, z jejichž pohledu se příběh vypráví, jsou na obou stranách barikády. O zvraty v knize není nouze. Žádnou postavu jsem si ale nějak speciálně neoblíbila. Víte jak to myslím? Nevryly se mi pod kůži. Líbil se mi vývoj Abigail, která na konci minulého dílu utekla od transportu do pracovního tábora (když to čtete, očekávám, že jste četli první díl, že jo?). Dala si za cíl vysvobodit svého bratra od krutého Mocného. Kdyby své postavy autorka vykreslila tak, že bychom s nimi měli vztah již od samotného začátku, konec by byl ještě více překvapivý.

V ději knihy se objevuje téma nucených prací a také nadvlády mužů. Přijde mi, že si autorka nechala zvraty a překvapení na samotný konec. Dějová linka mi přišla víceméně stabilní. Ke konci, zhruba v posledních 30-40 stranách, začal být děj více napínavý. Kniha mě ale bavila a začetla jsem se do ní tak, že jsem téměř polovinu knížky dočetla za jediný den. Líbí se mi ten jiný svět, dystopické anglické prostředí. Je to jedna z mých oblíbených zemí. Je taky zajímavé, že to tak není po celém světě, ale jen v některých státech.

Čtivá knížka plná zvratů a nečekaných překvapení. Za sebe musím říct, že je škoda, že jsem si s postavami neutvořila vztah. Možná to ale bude tím, že jsem ji nečetla v kuse od začátku až do konce. Přijde mi, že na začátku knihy jsem se musela trochu přemáhat ke čtení, pak už to šlo ale samo.

Hodnocení: 91 %

Obsah: Plán Hadleyových zůstat během nucených prací spolu utržil značné trhliny. Luke je ve vězení za vraždu, kterou nespáchal. Abi utekla, aby ho osvobodila a prokázala jeho nevinu dřív, než ho magie zničí. Silyen Jardin se snaží ovládnout prastaré magické schopnosti, zatímco jeho rodina intrikuje a pokouší se zvládnout rostoucí nepokoje. Ulice Londýna začíná barvit krev, nastávají temné časy. Svoboda a vědění mají velkou cenu. Kdo ale bude splácet účty?