RECENZE | Nikdynoc 3: Rozetmění od Jaye Kristoffa

Název: Rozetmění
Autor: Jay Kristoff
Žánr: fantasy
Počet stran: 616
Vydáno: CooBoo, 2020

Nikdy se neboj. Nikdy neustupuj, Nikdy nezapomeň.

Tato série je opravdu srdcovka – unikátní jazyk i obálky. Zároveň zde není nouze o narážky, sprosťárny a určitě ne o poznámky pod čarou. I když jich není tolik, jako v prvním díle. Příběh konečně dostává vysvětlení, proč je svět takový, jaký je, a co je na něm vlastně špatně. Dozvídáme se něco o Mie a jejích společnících, setkáváme se se spoustou nových postav a pár se jich vrátí…

Když už jsme se k samotné hlavní hrdince dostali…. moc se mi líbil její vývoj v knize samotné. Kdo četl první dva díly víte, že jí od malička pronásleduje jeden stínový kocour – pan Laskavý. A upíjí její strach. Později se k ní přidala i stínová vlčice Zatmění. V tomto příběhu Mia zjistila, že s Cassiusem nebyli jediní Temní, kteří kdy kráčeli po (nejen) itreyské zemi. Ke konci knihy Mia zjisti jednu podstatnou věc, díky které bude… řekněme lepší verzí sebe sama (abychom nevyzradili děj… a co si budem, znáte Miu).

A co příběh? Kromě Božího hrobu se podíváme i zpátky k slavným Čepelím do Tiché hory, prozkoumáme Šepotající pustiny a budeme se plavit po mořích Republiky. Všichni už od prvního dílu víme, jak příběh skončí. Jenomže, jak znám Jaye Kristoffa, nic není tak jednoduché. Bylo tam pár věcí, které mě mrzely a pár dalších věcí, které bych si přála, aby autor napsal jinak. Jako Miinu štěstí fandím, ale kdyby místo Ashlinn raději skončila s Tricem (kdyby ho Jay v prvním díle nezabil že jo)… no fandila jsem víc dvojici Mia+Tric než Mia+Ashlinn. Ale nemůžeme mít všechno. Ale ten konec… lidičky! Naprosto FAMÓZNÍ! Skvěle napsaná série, plná zvratů, překvapení a slibů, které nakonec budou trošku jinak.

Tuto sérii jsem si zamilovala a všechny postavy v ní. Mrzí mě, že je konec a taky to, o kolik skvělých “lidí” jsme při této cestě přišli. Jak už jsem jednou řekla, úžasné zakončení série. Dávám 11 stínových kocourů z 10!

Hodnocení: 97 %

Obsah:Itreyská republika se propadla do chaosu. Mia Corverová zavraždila kardinála Duoma a zvěsti o smrti konzula Scaevy se prohánějí po ulicích Božího hrobu jako požár. A pod jeho povrchem je hluboko v prastarých kostech města pohřbeno tajemství, které Republiku změní navždy.

Mia a její bratr Jonnen musí cestovat hlubinami starodávné metropole. Jejich úkol je povede temnotou pod Božím hrobem, přes Moře mečů, zpátky do knihovny v Tiché hoře, k jedovatým Čepelím – Miiným dřívějším mentorům – a nakonec až k mystické Koruně Měsíce. Tam Mia konečně odhalí původ Temných a zjistí, co osud chystá pro ni i její svět. Ale tři slunce se teď kloní k západu a přichází temnotma – může ji vůbec přežít?