RECENZE | Město zrcadel od Justina Cronina (Přechod #3)

Název: Město zrcadel
Autor: Justin Cronin
Žánr: horor, fantasy
Počet stran: 592
Vydáno: Knižní klub, 2017

Třetí díl postapokalyptické série Přechod už je venku nějaký ten pátek. Od doby, co jsem si ho koupila, jsem se na něj neskutečně těšila. Navíc má celá série naprosto úžasné obálky na které se člověk nemůže vynadívat. Neváhala jsem a s chutí jsem se začetla. Jenže…Nejenom, že mi ji doručili s vyrytým křížkem na přední straně přebalu, ale je tam i utržený roh stránky. Mrzí mě to, ale jelikož jsem byla už začtená, zpět jsem to posílat nechtěla.

A teď k samotnému jádru této knihy – příběh. Zpočátku mi trvalo se zorientovat v postavách… to nesvádím na autora, ale po takové době, co jsem četla druhý díl, jsem je trochu pozapomněla. Jakmile jsem se začetla, už to šlo. Já se ale do té knihy nikdy pořádně nezačetla. Děj byl zajímavý a opravdu jsem byla zvědavá, co bude dál a jak to dopadne. Jenže mi to celé přišlo nucené, jako by se tam ani nic celou dobu nedělo a autor jen čekal, aby to mohl nějak uzavřít. Mrzí mě to, protože tohle je jedna z mých opravdu oblíbených sérií a myslím si, že by se to dalo zvládnout lépe.

Asi ve třetině nebo polovině knihy je pasáž, kdy jedna z postav vypráví příběh. Může to být třeba 80 stran. Ale táhlých 80 stran! Neubíhalo mi to a doteď nechápu, proč jsem to všechno nutně potřebovala vědět. Jinak postavy byly moc fajn, jakmile jsem se v nich zorientovala, všechny mi naskočily. Má oblíbená je stále Amy, Alicia a Carter.

Ten konec byl takový, že jsem u něj jen kroutila hlavou. Nemyslím tedy úplně konec, ale ten závěrečný boj, takové to rozuzlení. Moje doslovná reakce byla jestli si snad ze mě dělají srandu.

Opravdu mě tato knížka mrzí. Dočetla jsem jí, ale musela jsem se k tomu opravdu nutit. Bavila mě jakž takž, ale reálně jsem začtená byla, možná na konci. Možná.

Hodnocení: 59 %

Obsah: Prošli jste Přechodem. Čelili Dvanáctce. Teď vejděte do Města zrcadel k poslednímu zúčtování.
Dvanáctka byla rozprášena. Ve světě skončilo století vlády nepředstavitelných hrůz. Potomci těch, kteří přežili, začínají opouštět hradby města s odhodláním vybudovat novou společnost. Daleko od nich, v mrtvé metropoli na východě kontinentu, však čeká Nula, první nositel viru. Jeho nenávist dokáže utišit pouze porážka Amy, jeho protipólu, jediné naděje umírajícího lidstva. Dívky z Neznáma, která je pro zničení Nuly ochotná obětovat vše. A nejspíš bude muset…